لبخند هالیوودی + چگونه دندان‌های خود را زیبا و درخشان کنیم؟

دانستنی دندانپزشکیپنج شنبه 3 خرداد 1403437 بازدید
لبخند هالیوودی + چگونه دندان‌های خود را زیبا و درخشان کنیم؟

همه‌ی انسان‌ها وقتی‌که لبخند میزنند، چهره‌ی زیباتری از خود نشان میدهند و هیچکس از داشتن زیباترین چهره‌ی ممکن بدش نمی‌آید.

تحقیقات ثابت کرده که داشتن دهان و دندانی زیبا به افزایش اعتماد به نفس افراد کمک میکند و امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی زیبایی، هر کسی میتواند لبخند زیبایی داشته باشد. احتمالا شما نیز متوجه زیبایی جلب توجه کننده‌ی بازیگران معروف شده باشید. بخش بزرگی از این زیبایی به لبخند جذاب آن‌ها مربوط است که اصطلاحا به آن لبخند هالیوودی میگویند. بازیگرانی که با دندان‌های سفید و شفاف و مرواریدی شکل خودشان در مراسم‌ها و عکس‌های مختلف میدرخشند و همه را مبهوت خود میکنند. اگر شما نیز میخواهید صاحب چنین لبخندی شوید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.


لبخند هالیوودی چیست؟

این اسم برگرفته از دنیای فیلمسازی هالیوود در آمریکا و بازیگران معروفش است و به دندان‌های صاف و مرتب و شفافی اشاره دارد که هر بیننده‌ای را به خود جلب میکند. هدف از داشتن چنین لبخندی، بدست آوردن مجموعه ایده‌آل از دندان‌ها میباشد که در نهایت، ظاهر زیباتری را برای ما به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که برای داشتن لبخند هالیوودی، اقدامات مختلفی در دندانپزشکی زیبایی صورت میگیرد و باید با توجه به شرایط و وضعیت هر فرد، نسبت به این کار اقدام کرد. در واقع این روش، یک روش کاملا اختصاصی برای هر فرد بوده و ممکن است چندین روند درمانی متفاوت برای رسیدن به این هدف انجام گیرد.


چرا باید لبخند هالیوودی داشته باشیم؟

کیفیت و ظاهر دندان‌ها در برقراری روابط، نقش بسزایی دارند. به عنوان مثال، اکثر افراد به‌طور ناخودآگاه، شکاف بین دندان‌ها و یا دندان‌های از دست رفته را با بیماری و سوء تغذیه مرتبط میدانند یا حفره‌های دندانی و تغییر رنگ را به بهداشت ضعیف ربط میدهند. به‌طور کلی، علم دندانپزشکی زیبایی تضمین می کند که رژیم غذایی نامناسب، وضعیت محیطی و شرایط روحی، در نهایت عوارض خود را بر دندان‌های شما خواهند گذاشت اما طرح لبخند هالیوودی می تواند وضعیت زیبایی دندان‌های شما را به‌کلی تغییر دهد و ضعف‌ها و کم‌کاری‌های صورت‌گرفته در بحث رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی دهان و دندان را پنهان کند.

تحقیقات روانشناسی متعدد در این باره نشان میدهد که طبق آمار، چگونه یک مجموعه دندان عالی میتواند باعث ارتقای جایگاه شغلی و اجتماعی شما شده و به فرد موثرتر و فعال‌تری تبدیل کند. پس داشتن لبخندی زیبا آن هم در عصر تکنولوژی که فضای مجازی و اینترنت بیش از همیشه فراگیرشده است، یک امر مهم و غیرقابل انکار است و میتواند بخشی از زندگی شما را درگرگون کند.


ویژگی‌های لبخند هالیوودی

  • دندان‌ها اغلب بسیار سفید و براق هستند.
  • همه دندان‌ها تقریبا شبیه به هم هستند.
  • معمولا دندان‌ها بسیار یکنواخت و منظم هستند.
  • دندان‌ها هنگام لبخند‌زدن به طور کامل نمایان میشوند.
  • شکل و اندازه دندان‌ها بسیار همگون و ایده آل است.
  • برای داشتن لبخندی ایده‌آل طراحی شده‌اند.
  • از مواد دندانپزشکی مانند کامپوزیت، سرامیک و … ساخته میشوند.

دندان‌های رونالدو قدیم

انواع لبخند هالیوودی

همانطور که گفته‌شد در دندانپزشکی زیبایی، روش‌های درمانی مختلفی برای داشتن لبخند هالیوودی وجود دارد که عبارتند از:

1- سفید‌کردن دندان‌ها

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در مورد دندان‌ها، میزان سفیدی رنگ آن‌ها میباشد. هر چه‌قدر دندان‌ها شفاف‌تر و درخشنده‌تر باشند، جلوه‌ی زیباتری خواهند داشت. برای رسیدن به این منظور از روش‌های مختلفی مثل بلیچینگ و لمینت دندان میتوان استفاده کرد.

2- کاشت دندان

از دست دادن دندان، تاثیر منفی زیادی در ظاهر دهان و دندان دارد اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی زیبایی، با استفاده از ایمپلنت، میتوان این نقص را برطرف کرد.

3- ارتودنسی

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی میباشد که برای اصلاح دندان‌های نامرتب استفاده میشود تا دندان‌های صاف و یکدستی را خلق کند.

4- پرکردن دندان

در گذشته هنگامی که افراد یکی از دندان‌هایشان خراب میشد آن را با فلزهای قدیمی پر میکردند که این نوع پر کردن،باعث سیاهی دندان‌ها میشد و ظاهر زیبایی در دهان نداشت اما امروزه دندانپزشکان برای پر کردن دندان از مواد کامپوزیتی سفید رنگی استفاده میکنند که باعث میشود دندان‌ها زیباتر جلوه کند.

5- جراحی لثه

لثه یکی از مهمترین اجزای دندان میباشد که در سلامت دندان‌ها و زیبایی لبخند، نقش مهمی ایفا می‌کند. اصلاح لبخند لثه‌ای یکی از رایج‌ترین درمان‌های دندانپزشکی زیبایی است که میتوانیم در طراحی خط لبخند هالیوودی نیز از آن استفاده کنیم. بر طبق قواعد یک لبخند زیبا و هالیوودی، نباید بیشتر از ۳ میلی‌متر از لثه هنگام لبخند کامل دیده شود.

6- روکش دندان

این روکش‌ها با مواد مختلفی مانند کامپوزیت و سرامیک ساخته میشوند. از روکش تاج دندان میتوان به صورت پل دندانپزشکی و یا بریج دندان استفاده کرد، از لمینت متحرک دندان برای جبران بی‌دندان بودن و یا از کامپوزیت و لمینت دندان‌ها با هدف زیبایی بیشتر بهره برد.

7- کامپوزیت

ونیر کامپوزیت یکی از انواع روکش‌های تزئینی میباشد که برای پوشاندن ترک‌خوردگی‌ها و یا مغایرت رنگ دندان‌ها استفاده میشود.

در مقاله‌ی دیگری از دنتال زعفرانیه، به صورت کامل در مورد کامپوزیت صحبت کرده‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.


بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره کامپوزیت دندان بدانید!


8- لومینرز

لومینیرز Lumineers نام محصولی خاص از برندی با همین نام میباشد که در زمینه‌ی روکش‌های دندانی باکیفیت فعالیت میکند. میتوان این محصول را نوعی لمینت با کیفیت دانست که از جنس سرامیک یا پرسلن میباشد. مزیت لومینیرز نسبت به روکش‌های عادی، نازک بودن آن‌هاست که باعث می‌شود دندان‌ها برای قرارگیری آن به تراش خوردگی کمی نیاز داشته باشند و محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است.


مراحل درمان لبخند هالیوودی

در ادامه برای اینکه بیشتر با پروسه‌ی درمانی لبخند هالیوودی آشنا شویم، به معرفی و توضیح مراحل آن میپردازیم:

1- عکس‌برداری از دندان‌ها

ابتدا باید عکس‌برداری رادیولوژی از دندان‌ها صورت گیرد تا وضعیت آن‌ها مشخص شود.

2- معاینه دندان‌ها

در این مرحله دندان‌ها به صورت تخصصی مورد معاینه قرار خواهند گرفت و اطلاعات بیشتری بین دندانپزشک و بیمار، رد و بدل خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

3- معاینه فک

بسیاری از افراد در مورد اهمیت سلامت فک، اطلاعی ندارند. در صورت قرارگیری نادرست دو فک بالا و پایین بر روی همدیگر، ممکن است علاوه بر ساییدگی مینای دندان و ایجاد فشار نامناسب روی دندان‌ها، ریسک شکستن دندان‌ها در اثر ضربه هم افزایش پیدا کند. برای همین یکی از مراحل ثابت در درمان‌های دندانپزشکی زیبایی، بررسی سلامت فک و ارجاع به جراح متخصص فک و صورت است.

4- معاینه لثه

ممکن است برخی از بیماری‌ها و مشکلات در تصاویر رادیولوژی مشخص نباشند برای مثال نسج نرم تنها با اشعه ایکس قابل مشاهده میباشد. لثه‌ها یکی از مهمترین اجزای لبخند میباشند و باید از سالم بودن‌ آنها و عدم داشتن بیماری، اطمینان حاصل کرد.

5- بررسی خط لبخند

پس از مشخص کردن درمان‌های لازم و روند درمانی پیش‌رو، نوبت به بررسی و طراحی خط لبخند میرسد. این طراحی با توجه به اجزای تشکیل‌دهنده‌ی صورت فرد و همچنین سلایق شخصی او خواهد بود.

6- طراحی دیجیتال لبخند

برای طراحی لبخند میتوان از ابزارهای کامپیوتری استفاده کرد تا بهترین نتیجه را گرفت. در طراحی دیجیتال لبخند با استفاده از اسکن سه بعدی، طرحی از دندان‌های دو فک بالا و پایین در نرم‌افزاری به نام کدکم وارد خواهد شد و به کمک آن می‌توانیم بهترین نتایج را از قبل تجسم نموده و حتی نظر بیمار را در مورد کاری که قرار است انجام شود، جویا شویم.


بیشتر بخوانید: طراحی لبخند دیجیتال چه مدت زمانی طول میکشد؟

لبخند هالیوودی

مزایای لبخند هالیوودی

  • سفیدی و شفافیت فوق العاده‌ی دندان‌ها
  • کوتاه‌بودن طول دوره‌ی درمان
  • افزایش سلامت دندان
  • ساختار و نظم دندان‌ها
  • افزایش اعتماد به نفس و حضور پررنگ‌تر در جامعه
  • قیمت مناسب نسبت به طول عمر بالا

معایب لبخند هالیوودی

  • پوسیدگی دندان

گاهی اوقات از اطرافیان خود میشنویم برخی باورها و تصورات غلط می شویم که این روش های اصلاح طرح لبخند به سلامت دندان‌ها آسیب می‌زند. اما باید در نظر داشت که همیشه به مراقبت از آنها بپردازیم چرا که در صورت عدم استفاده از نخ دندان، مسواک و خمیر دندان، ممکن است با پوسیدگی و پوسیدگی دندان مواجه شوند. از سوی دیگر، متاسفانه برخی از دندانپزشکان بدون درمان پوسیدگی دندان، روکش زیبایی را انجام میدهند. این امر منجر به فرسایش، ضعیف شدن و سوزش دندان میشود و در صورت عدم توجه دندانپزشک و بیمار به این موضوع، مجبور به کشیدن دندان میشوند. به همین دلیل دندانپزشک باید ابتدا دندان‌های پوسیده را درمان کند. معمولاً دندانپزشکان به بیماران توصیه میکنند که حداقل دو بار در روز دندان‌های خود را مسواک بزنند تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

  • التهاب لثه

این عارضه به ندرت در بیماران رخ میدهد. زیرا برخی از بیماران برای کاهش قیمت‌ها به دندانپزشکان غیرمتخصص و کم تجربه مراجعه میکنند و متاسفانه دندانپزشک نمیتواند سایز مناسبی را برای روکش‌های زیبایی انتخاب کند و یا دندانپزشک نمی تواند به درستی دندان‌های بیمار را با روکش پوشش دهد که این امر باعث ایجاد مشکلات و عفونت‌هایی در دندان بیمار میشود. بنابراین قبل از هر اقدامی، بیمار باید دندانپزشکان مجرب و کلینیک‌های مجهز را انتخاب کند.

  • از دست دادن ظاهر طبیعی دندان

زمانی که دندانپزشک تصمیم به انجام روکش‌های زیبایی میگیرد، ابتدا مینای دندان را تراشیده و پس از آن روکش‌های دندان را بر روی آن قرار میدهد که هرچند ظاهر طبیعی و غیر قابل تشخیصی دارد اما به هر حال از حالت و ظاهر طبیعی خارج میشود. بنابراین دندانپزشک شما باید توجه داشته باشد و در انتخاب رنگ روکش دقت زیادی داشته باشد زیرا پس از آن نمیتوانید به راحتی آن را تغییر دهید. زمانی که بیمار قصد دارد از روکش‌های زیبایی استفاده کند، باید رژیم غذایی معمول خود را تغییر دهد زیرا روکش‌ها بسیار شکننده هستند و با کمترین فشار به راحتی میشکنند. به عنوان مثال ممکن است غذاهای جامد مانند آجیل بخورید که منجر به شکستگی دندان میشود. گاهی اوقات بیمار به این دستورالعمل ها توجهی نمیکند و آسیب غیر قابل جبرانی به روکش‌های دندان خود وارد میکند.


بیشتر بخوانید: اصلاح طرح لبخند چیست + قیمت 1403

سن مناسب برای استفاده از لبخند هالیوودی

نمیتوان محدوده سنی ثابتی را برای آن در نظر گرفت چرا که برای مثال ارتودنسی، روشی است که بهتر است در سنین پایین و کودکی مورد استفاده قرار گیرد اما در طرف مقابل طیف وسیعی از روش‌های درمانی در دندانپزشکی زیبایی، منوط به وضعیت دندان عقل میباشد و بعد از دوران نوجوانی و کامل شدن بلوغ، کاربردی هستند.


طول عمر لبخند هالیوودی

ابتدا باید در نظر داشت که این روش‌های درمانی به طور دائمی نمیباشند و نیاز به مراقبت و ترمیم دارند اما به‌طور کلی در صورت رعایت نکات مراقبتی و بهداشت دهان و دندان، میتوان بیشترین بازدهی را از آنها دریافت کرد و تا سال‌ها از مزایای آنها بهره‌مند شد. 2 عامل مهمی که در طول عمر لبخند هالیوودی تاثیر دارند عبارتند از:


1- سیگار کشیدن: نیکوتین و دیگر مواد شیمیایی موجود در سیگار به بافت لثه‌ها آسیب میزند و سفیدی دندان‌ها را از بین میبرد.

2- رژیم غذایی: لازم به توضیح نیست که هرچه‌قدر استفاده از میوه و سبزیجات در رژیم غذایی بیشتر باشد، سلامت دندان‌ها طولانی‌مدت‌تر خواهد بود.

ماندگاری لبخند هالیوودی شما در درجه اول به دوام مواد استفاده شده و میزان مراقبتی که میکنید، تعیین میشود. در ادامه به چند مورد از روش‌های درمانی در لبخند هالیوودی و طول عمر آن‌ها اشاره میکنیم:

  • تاج دندان: روکش‌های دندانی که معمولاً از پرسلن یا فلز ساخته می شوند، با نگهداری مناسب می توانند بین 10 تا 15 سال دوام بیاورند.
  • ایمپلنت: ایمپلنت‌های دندانی که روش برتر و طلایی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته در نظر گرفته میشوند، در صورت مراقبت صحیح میتوانند تا آخر عمر باقی بمانند.
  • لمینت: با مراقبت مناسب، کامپوزیت‌ها می توانند تا 20 سال یا بیشتر دوام بیاورند. دوام استثنایی و ظاهر طبیعی آنها را به یک انتخاب محبوب تبدیل کرده است.
  • ونیر کامپوزیت: اگرچه نسبت به لمینت مقرون به صرفه تر هستند اما معمولاً طول عمری در حدود 10 سال دارند که کمتر از لمینت میباشد و نسبت به لمینت نیاز به ترمیم و مراقبت بیشتری دارند.

هزینه لبخند هالیوودی 1403

بسته به روش‌های درمانی به‌کار رفته برای بیمار، قیمت‌های متفاوتی را میتوان تخمین زد. مثلا ونیر کامپوزیت، اقتصادی‌ترین و کم هزینه‌ترین گزینه برای لبخند هالیوودی میباشد. به طور کلی میتوان گفت که هرچه‌قدر از روش‌های درمانی پیچیده‌تر و با کیفیت بالاتر استفاده شود، قیمت نهایی نیز بیشتر خواهد شد. شما عزیزان برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها میتوانید با کادر مجرب ما در کلینیک دندانپزشکی زعفرانیه در ارتباط باشید.


دندان
هالیوودی

مراقبت‌های لازم پس از انجام لبخند هالیوودی

یکی از نکات کلیدی در مورد لبخند هالیوودی این است که به مراقبت بالایی نیاز دارد وگرنه عمر مفید طولانی نخواهد داشت. هدف از انجام لبخند هالیوودی اینست که لبخندی بی‌نقص و چشم نواز ارائه دهد، در نتیجه هرگونه زردی دندان، شکستگی و ... این هدف را با شکست مواجه خواهد کرد. نکات مراقبتی که برای داشتن یک لبخند هالیوودی بلندمدت لازم است عبارتند از:


  • استفاده از محافظ لثه در طول فعالیت‌های ورزشی شدید
  • 2 بار مسواک زدن در طول شبانه روز و استفاده‌ی منظم از نخ دندان
  • عدم استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی
  • ترک عادت دندان قروچیدن در صورت داشتن
  • کاهش مصرف نوشیدنی‌هایی که حاوی رنگدانه‌های قوی هستند مثل چای، قهوه و ...

خلاصه

در این مقاله سعی شد به معرفی و توضیح لبخند هالیوودی که یکی از روش‌های درمانی اصلی در بحث دندانپزشکی زیبایی میباشد، بپردازیم و با انواع و مزیت‌های آن آشنا شویم. اگر شما نیز خواهان داشتن لبخندی جذاب و مسحور کننده هستید میتوانید به کادر مجرب ما در کلینیک دنتال زعفرانیه اعتماد کرده و لبخندی زیبا از ما هدیه بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره با ما در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان چیست؟ انواع ایمپلنت دندان