بهترین دندانپزشک تهران + راهنمایی برای یافتن دندانپزشک ایده‌آل

دانستنی دندانپزشکیسه شنبه 25 اردیبهشت 1403476 بازدید
بهترین دندانپزشک تهران + راهنمایی برای یافتن دندانپزشک ایده‌آل

همه‌ی انسان‌ها در طول دوران زندگی خود دست کم چند باری دچار دندان درد و یا به طور کلی مشکلات مربوط به دهان و دندان میشوند و دندانپزشکان نقش انکار ناپذیری در سلامتی افراد ایفا میکنند. مشکلاتی مثل پوسیدگی دندان‌ها، بیماری‌های لثه، ترک خوردگی و شکستگی و... که باعث میشه پای ما به کلینیک‌های دندانپزشکی باز شود. به یاد داشته باشید که سلامت دهان و دندان‌ها بر وضعیت سلامتی کلی ما تأثیرگذار است و رعایت برخی اصول ساده و کاربردی مثل مسواک زدن روزانه و استفاده از نخ دندان کمک میکند تا دندان‌ها و لثه‌های سالمی داشته باشیم و جلوی بروز بسیاری از بیماری‌ها را بگیریم. درمان دهان و دندان به قدری مهم و هزینه بر است که باید از همان ابتدا به سراغ دندانپزشک های مجرب و متخصص رفت. اگر شما نیز به دنبال بهترین دندانپزشک تهران هستید، پیشنهاد میکنیم این مطلب را از دست ندهید.

آنچه در این مقاله میخوانید ...

  1. چرا به بیماری‌های دهان و دندان مبتلا میشویم؟
  2. چرا باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟
  3. انواع خدمات و درمان‌های دندانپزشکی
  4. بهترین دندانپزشک در تهران
    1. 1- دکتر علیرضا جلالوند
    2. 2- دکتر الهام وزیری
    3. 3- دکتر مهدی کریمی
    4. 4- دکتر هومن عشقی
    5. 5- دکتر مهرداد فلاح
    6. 6- دکتر مژگان آزاد‌خواه
    7. 7- دکتر بهاره سپهریان
    8. 8- دکتر الهام توکلیان
    9. 9- دکتر میترا وثوقی
    10. 10- دکتر مسعود شاه حسینی
  5. سخن نهایی

چرا به بیماری‌های دهان و دندان مبتلا میشویم؟

در ابتدا به این موضوع بپردازیم که چرا اصلاً به بیماری‌های دهان و دندان مبتلا میشویم که نیاز به پیداکردن بهترین دندانپزشک باشد؟! خب! باید بدانیم که دهان ما دارای حفره های دندانی متعددی میباشد که مکان مناسبی جهت تجمع ویروس ها ، باکتری ها و قارچ‌های مختلف است . علاوه بر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ، تغذیه نامناسب و عادات غلط در سبک زندگی مثل استعمال دخانیات هم می‌تواند یکی از دلایل بیماری‌های دهان و دندان باشد .


چرا باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

احتمالاً شما نیز مثل اکثر افراد جامعه برنامه شلوغی دارید و به سختی می توانید یک قرار ملاقات دیگر را در روز پرمشغله خود بگنجانید اما لازم است که به یاد داشته باشید که دندانپزشک شما نقش مهمی در حفظ سلامت کلی دندان‌های شما دارد. نگه داشتن این ویزیت‌های منظم 6 ماهه برای حفظ سلامتی و ساختار طبیعی دندان ها و لثه‌ها مهم است. انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند که حداقل دو بار در سال به دندانپزشک و بهداشت دندان خود مراجعه کنید تا سلامت و بهداشت دندان‌های خود را حفظ نمایید. 4 دلیل اصلی که ما را مجاب میکند به دندانپزشک مراجعه کنیم عبارتند از:

  • تشخیص زودهنگام پوسیدگی دندان دلیل اصلی مراجعه منظم به دندانپزشک، جلوگیری از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان و مشکلات لثه است. این مسائل ممکن است در ابتدا جزئی به نظر برسند، اما اگر به موقع به آنها رسیدگی نشود، می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تر و حتی نگرانی‌های اساسی دندان‌پزشکی شود. بنابراین ویزیت‌های منظم می تواند به شما در تشخیص و درمان این بیماری‌ها کمک کند.

  • داشتن دندان‌های تمیز و سالم احتمالاً نهایت تلاش شما برای حفظ پاکیزگی دندان‌هایتان، دو بار در روز مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باشد اما گاهی اوقات این کافی نیست. برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان باید به روش صحیح مسواک و نخ دندان بکشید. متخصص بهداشت دندان می تواند روش صحیح مسواک زدن را به شما نشان دهد. آنها برای کمک به مسواک زدن موثر برای حفظ سلامت دندان آموزش دیده‌اند. داشتن مجموعه‌ای از دندان‌های سالم نقش مهمی در بهبود زیبایی ظاهری شما دارد. دندانپزشک دندان‌های شما را با برداشتن پلاک یا جرم دندان تمیز میکند و در عین حال توصیه‌هایی در مورد برنامه روزانه بهداشت دهان و دندان شما ارائه میکند.

  • تشخیص و درمان بیماری‌های شدیدتر موسسه ملی بهداشت آمریکا گزارش میدهد که سالانه بیش از 30000 آمریکایی از سرطان دهان رنج میبرند. خوشبختانه تشخیص زودهنگام بیماری‌های دندانی مانند سرطان دهان می تواند به نجات جان شما کمک کند. دندانپزشک شما در طول ویزیت منظم شش ماهه شما غربالگری سرطان دهان را انجام می‌دهد. سرطان دهان به سرعت گسترش می‌یابد، اما اگر زود تشخیص داده‌شود میتوان به راحتی با آن مقابله کرد.

  • بیماری لثه برخی عادات غذایی غلط ممکن است منجر به بیماری لثه شود که میتواند دندان‌های سالم را در معرض از دست دادن دندان و سایر بیماری‌های جدی سلامت قرار دهد. مراجعه منظم به دندانپزشک به دندانپزشک اجازه میدهد تا مشکلات لثه را زود تشخیص دهد. برخی از مشکلات لثه در صورت تشخیص زودهنگام قابل رفع هستند.

نادیده گرفتن مشکلات دندانی باعث میشود که گسترش پیدا کنند و جدی‌تر شوند. مراقبت صحیح از دندان‌ها و لثه‌ها باعث می‌شود که آنها در تمام طول زندگی سالم‌تر باشند. احتمالاً این جمله‌ی معروف را شنیده اید که "تا وقتی بیمار نشدی، قدر سلامتی رو نمیدونی". مراجعه منظم به دندانپزشک به سلامت دندان‌های شما کمک می‌کند و همچنین می‌تواند در دراز‌ مدت در هزینه و زمان شما نیز صرفه‌جویی کند. پس در اسرع وقت یک نوبت دندانپزشکی گرفته و از دهان و دندان خود مراقبت کنید.


بهترین دندانپزشک تهران
ژنتیک و جنس طبیعی دندان ها نقش عمده ای در سلامت دندانها دارند.

انواع خدمات و درمان‌های دندانپزشکی

1 – معاینات دندانپزشکی

در ادامه مطلب به آشنایی بیشتر با خدماتی که توسط کلینیک‌های دندانپزشکی باید ارائه شود میپردازیم:

به طور کلی بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات مختلف دهان و دندان، خصوصا در خردسالان و کودکان در بازه‌های زمانی دو ساله حتما برای معاینات دندان به دندانپزشکی مراجعه شود. در زمان مراجعه برای دریافت انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی، متخصص دندانپزشکی با پرسیدن سؤالاتی عمومی در خصوص شرایط دندان‌ها اطلاعات لازم را به دست می‌آورد.

سپس دندانپزشک تمام دندان‌ها را با ابزارهای مخصوصی به نام آینه و پروب بررسی میکند تا به دنبال مسائل و مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و سایر موارد باشد. علاوه بر این تمامی بافت‌های نرم دهان مانند لثه‌ها، لب ها، زبان و کام از نظر سرطان دهان و سایر مشکلات احتمالی بررسی و غربالگری خواهد شد. حتی در مواردی ممکن است دندانپزشک مفاصل فک و غدد لنفاوی را نیز بررسی کند. در مواردی نیز ممکن است تشخیص مشکلات دهان و دندان مانند پوسیدگی یا عفونت به‌ سختی با چشم امکان‌پذیر باشد. بنابراین در این شرایط یکی از خدمات دندانپزشکی ارائه شده، عکس‌برداری یا اشعه ایکس از دندان‌هاست. در نهایت با درنظرگرفتن تمام این موارد، دندان‌پزشک در صورت وجود هرگونه مشکلی گزینه‌های درمانی را پیشنهاد خواهد داد. شما با مراجعه به بهترین دندانپزشک در تهران میتوانید به تمام این معاینات برخوردار شوید.

2 – جرم گیری و تمیز کردن دندان

یکی از پرمتقاضی ترین خدمات دندانپزشکی، جرم گیری و تمیز کردن دندان هاست. جرم گیری دندان شامل حذف مواد زائد انباشته شده از دندان است. این ضایعات ممکن است شامل ذرات غذا، پلاک‌های نرم ( ناشی از رشد باکتری‌ها ) یا جرم سخت ( ناشی از تجمع مداوم پلاک و مواد معدنی از بزاق روی دندان‌ها ) باشد.

3 – پر کردن دندان

پوسیدگی‌های دندانی که باعث ایجاد حفره در دندان‌ها شده است، با پر کردن دندان درمان می‌شود. این شیوه درمانی یکی از رایج‌ترین خدمات و درمان‌های دندانپزشکی میباشد. دندانپزشک از مته و ابزارهای دیگر برای از بین بردن پوسیدگی استفاده میکند و در نهایت حفره‌ی تمیز شده، خشک شده و با مواد پرکننده مهروموم میشود.


بیشتر بخوانید:  هر آنچه که باید درباره کامپوزیت دندان بدانید!

4 – عصب کشی دندان

ضربه یا پوسیدگی گسترده می‌تواند به طور غیر قابل برگشتی به عصب دندان که اصطلاحا به آن پالپ گفته میشود، آسیب برساند و ممکن است عفونی شود. در طول درمان ریشه ، عصب آسیب‌دیده از دندان خارج می‌شود. دندان‌پزشک با مته و فایل‌های کوچک کانال‌های ریشه را تمیز می‌کند و به آنها شکل می‌دهد . داخل دندان تمیز و خشک شده و با مواد پرکننده‌ای که تا انتهای ریشه می‌رود، پر میشود .

5 – ایمپلنت دندان

برای جایگزینی دندان های از دست رفته از ایمپلنت های دندانی استفاده میشود. ایمپلنت دندان یک دستگاه پیچی شکل مصنوعی است که از تیتانیوم یا سرامیک ساخته شده است که با جراحی در فک ثابت میشود و میتوان یک دندان مصنوعی یا پروتز در بالای آن قرارداد. برای طراحی و نصب ایمپلنت به چندین جلسه دندانپزشکی نیاز است.



بهترین دندانپزشک در تهران

حالا که کمی با حوزه ی سلامت دهان و دندان آشنا شدیم، باید به سراغ بهترین‌ها رفته تا از تضمین سلامتی خود اطمینان حاصل کنیم. در ادامه به معرفی چند تن از بهترین دندانپزشکان در تهران میپردازیم:

1- دکتر علیرضا جلالوند

احتمالا وقتی صحبت از بهترین دندانپزشک تهران میشود، نام کلینیک دنتال زعفرانیه به گوشتان خورده باشد. این کلینیک در محله ی زعفرانیه‌ی تهران واقع شده و تشکیل شده از کادر مجرب و متخصصی است که آماده‌ی ارائه‌ی بهترین و باکیفیت ترین خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان در تهران میباشد.


دکتر علیرضا جلالوند
بهترین دندانپزشک تهران: دکتر علیرضا جلالوند

مدارک تحصیلی دکتر علیرضا جلالوند

  • فلوشيپ زيبایی از دانشگاه جنوا ايتاليا
  • فلوشيپ ايمپلنت از ICOI آمريكا
  • داراي سرتیفیکیت طراحی لبخند ديجيتال ازدانشگاه UCLA آمریکا
  • دارای سرتیفیکیت طراحی لبخند با لومینیرز از کمپانی دنمت آمریکا

خدماتی که توسط دکتر علیرضا جلالوند به شما عزیزان ارائه میشود:

  • لمینت VIP
  • کامپوزیت VIP
  • ارتودنسی
  • جراحی
  • جرم گیری دندان
  • عصب کشی

صفحه شخصی دکتر علیرضا جلالوند: دکتر علیرضا جلالوند


2- دکتر الهام وزیری

دکتر الهام وزیری تحصیلات آکادمیک خود را با رشته دندانپزشکی عمومی در دانشگاه آغاز کرد اما در ادامه به علت علاقه و استعداد فراوان به شاخه دندانپزشکی زیبایی، در ادامه به مطالعه عمیق و تخصصی در زمینه بیماری‌های لثه، ایمپلنت، دندانپزشکی ترمیمی و …. مشغول شد و اکنون نیز بیشتر مراجعینی در حیطه تخصصی خود می‌پذیرد.


دکتر الهام وزیری
بهترین دندانپزشک تهران: دکتر الهام وزیری

مدارک تحصیلی دکتر الهام وزیری

  • متخصص بیماری‌های لثه
  • دکترای عمومی دندانپزشکی
  • متخصص کاشت ایمپلنت
  • دارای بورد ایمپلنت دانشگاه UCLA آمریکا

خدماتی که توسط دکتر الهام وزیری به شما عزیزان ارائه میشود:

  • کامپوزیت ونیر
  • لمینت دندان
  • اصلاح لبخند لثه‌ای
  • ایمپلنت
  • بلیچینگ دندان

3- دکتر مهدی کریمی

دکتر مهدی کریمی جراح دندانپزشک می‌باشند. ایشان بعد از فارغ التحصیلی، از سال ۱۳۸۹ به منظور افزایش دانش و تخصص خود در اکثر دوره‌های زیبایی و ایمپلنت دندانی شرکت نموده‌اند.


دکتر مهدی کریمی

مدارک تحصیلی دکتر مهدی کریمی

  • فلوشیپ زیبایی از دانشگاه جنوا ایتالیا
  • دندانپزشک زیبایی - ایمپلنتولوژیست
  • فلوشیپ لیزر از دانشگاه آخن آلمان

خدماتی که توسط دکتر مهدی کریمی به شما عزیزان ارائه میشود:

  • طراحی لبخند (Smile design)
  • ایمپلنت دندان(اشترومن سوئیس) با روکش تمام سرامیک ( CAD-CAM)
  • لمینیت‌های (veneers) سرامیکی
  • لمینیت‌های (veneers)کامپوزیتی
  • درمان زیبایی لثه(اصلاح تیرگی‌ها و فرم لثه)
  • ترمیم‌های کامپوزیتی (هم رنگ دندان)

4- دکتر هومن عشقی

دکتر هومن عشقی در سال ۱۳۷۶ از رشته دندانپزشکی عمومی در دانشگاه شیراز فارغ التحصیل شد و پس از مدت کوتاهی فعالیت در زمینه دندانپزشکی عمومی به مطالعه عمیق و کسب تجربه در حیطه‌های تخصصی دنداپزشکی زیبایی و ترمیمی پرداخت و امروزه نیز در همین حوزه مشغول فعالیت است.


دکتر هومن عشقی
بهتزین دندانپزشک تهران: دکتر هومن عشقی

مدارک تحصیلی دکتر هومن عشقی

  • عضو انجمن دندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD
  • فلوشیپ لیزر دندانپزشکی
  • درجه مستر ایمپلنت‌های دندانی از دانشگاه کالیفرنیاUCLA
  • درجه مستر دندانپزشکی زیبایی از دانشگاه کالیفرنیاUCLA
  • درجه مستر لیزر دندانپزشکی دانشگاه آخن آلمان

خدماتی که توسط دکتر هومن عشقی به شما عزیزان ارائه میشود:

  • لمینت دندان
  • کامپوزیت دندان
  • ایمپلنت دندان
  • دندانپزشکی اطفال

5- دکتر مهرداد فلاح

دکتر مهرداد فلاح، یکی از سرشناس‌ترین دندانپزشک فوق تخصص زیبایی در تهران محسوب می‌شود که تخصص و تجربیات فوق العاده ارزشمندی در این حیطه دارد. اصلاح طرح لبخند، لمینت دندان، ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان، ارتودنسی، ونیر، بلیچینگ و… جزو مهم‌ترین خدمات تخصصی دندانپزشکی ترمیمی است که دکترمهرداد فلاح در انجام آن‌ها تخصص و مهارت بالا دارد.


بیشتر بخوانید:  جرم‌گیری دندان: چرا و چگونه باید این کار را انجام دهیم؟

دکتر مهرداد فلاح

مدارک تحصیلی دکتر مهرداد فلاح

  • دکترای دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران
  • عضو آکادمی دندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD

خدماتی که توسط دکتر مهرداد فلاح به شما عزیزان ارائه میشود:

  • اصلاح طرح لبخند
  • ارتودنسی دندان
  • لمینت دندان
  • کامپوزیت دندان
  • بلیچینگ دندان

6- دکتر مژگان آزاد‌خواه

دکتر مژگان آزادخواه، جراح و دکتر دندانپزشک با بیش از ۲۳ سال سابقه، فارغ التحصیل سال ۱۳۷۵، با ۲۰ سال تجربه در زمینه ایمپلنت و گواهینامه معتبر ایمپلنت از فرانسه، آلمان، سوئیس و کره جنوبی، به شما خدمات جایگزینی دندان‌های از دست رفته با ضمانت کتبی و با بهره‌گیری از جدیدترین متدها و سیستم‌های روز دنیا را ارائه میدهد.


دکتر مژگان آزادخواه
بهترین دندانپزشک تهران: دکتر مژگان آزادخواه

مدارک تحصیلی دکتر مژگان آزادخواه

  • فلوشیپ ترمیمی زیبایی
  • فلوشیپ ایمپلنت از آلمان و فرانسه و سوئیس
  • مدرک دندانپزشکی دیجیتال از دانشگاه تهران
  • مدرک دندانپزشکی با لیزر از انگلستان

خدماتی که توسط دکتر مژگان آزادخواه به شما عزیزان ارائه میشود:

  • ایمپلنت دندان
  • لمینت دندان
  • کامپوزیت دندان
  • عصب‌کشی دندان
  • بلیچینگ دندان

7- دکتر بهاره سپهریان

دکتر بهاره سپهریان با بیش از ده سال سابقه کاری در زمینه‌ی دندانپزشکی زیبایی – لمینت سرامیکی و کامپوزیتی دندان – روکش دندان – ایمپلنت و روش‌های طراحی لبخند مانند بلیچینگ به عنوان یک دنداپزشک باتجربه در غرب تهران و سعادت آباد به فعالیت مشغول است.


دکتر بهاره سپهریان

مدارک تحصیلی دکتر بهاره سپهریان

  • مسترشیپ دندانپزشکی زیبایی از دانشگاه بن آلمان
  • عضو انجمن تحقیقات دندانپزشکی آمریکا
  • مدارک بین‌المللی ایمپلنت

خدماتی که توسط دکتر بهاره سپهریان به شما عزیزان ارائه میشود :

  • ایمپلنت دندان
  • روکش دندان
  • پروتز دندان
  • کامپوزیت دندان
  • لمینت دندان

8- دکتر الهام توکلیان

دکتر توکلیان در شهر یزد و در مدرسه نمونه دولتی تحصیلات دبیرستانی خود را به پایان رسانده و در سال ۱۳۸۱ با رتبه عالی در کنکور سراسری در رشته دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرفته شدند.ایشان پس از دوره سه ساله رزیدنتی و دریافت بورد تخصصی، در دانشکده دندانپزشکی قزوین به عنوان عضوهیئت علمی دانشگاه مشغول به کار شدند و اکنون مشغول فعالیت درمانی میباشند.


دکتر الهام توکلیان

مدارک تحصیلی دکتر الهام توکلیان

  • متخصص دندانپزشکی کودکان
  • سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه
  • دارای بورد تخصصی

خدماتی که توسط دکتر الهام توکلیان به شما عزیزان ارائه میشود:

  • فلوراید تراپی کودکان
  • عصب‌کشی دندان کودکان
  • روکش دندان کودکان

بیشتر بخوانید:  ونیر کامپوزیت | انواع ونیر کامپوزیت و طول عمر آن‌ها

9- دکتر میترا وثوقی

دکتر میترا وثوقی با سابقه۶۰ ساله خانوادگی در امر دندانپزشکی تخصصی و دارای رتبه برتر بورد تخصصی کشور و عضو انجمن اندودنتیستهای آمریکا و مشاوره و ارائه طرح درمان در تمام رشته‌های تخصصی دندانپزشکی با بهترین کادر تخصصی درمان و دارای میکروسکوپ زایس در خدمت شما عزیزان میباشد.

دکتر میترا وثوقی
بهترین دندانپزشک تهران: دکتر میترا وثوقی

مدارک تحصیلی دکتر میترا وثوقی

  • متخصص جراحی و درمان ریشه دندان، ایمپلنت
  • دارای بورد تخصصی و استاد یار دانشگاه
  • دارای مدرک دوره‌های تخصصی ایمپلنت و زیبایی از دانشگاه تهران

خدماتی که توسط دکتر میترا وثوقی به شما عزیزان ارائه میشود :

  • جراحی ریشه
  • لمینت سرامیکی
  • دندانپزشکی اطفال
  • ارتودنسی

10- دکتر مسعود شاه حسینی

یکی از بهترین دندانپزشکان تهران که مطب ایشان واقع در منطقه شریعتی میباشد و با تخصص و مهارت بالا، آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

دکتر مسعود شاه حسینی
بهترین دندانپزشک تهران: دکتر مسعود شاه حسینی

مدارک تحصیلی دکتر مسعود شاه حسینی

  • فارغ التحصیل از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران
  • دارای مدرک ایمپلنت از جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی
  • دارای مدرک روتاری

خدماتی که توسط دکتر مسعود شاه حسینی به شما عزیزان ارائه میشود :

  • جراحی ایمپلنت
  • لمینت زیبایی
  • درمان ریشه
  • دندانپزشکی اطفال
  • بلیچینگ

سخن نهایی سلامت دهان و دندان جزو اولویت های هر فردی است که تاثیر بسزایی در زندگی افراد دارد و باید مورد توجه قرار گیرد . نه تنها در بحث سلامتی، بلکه در موضوع زیبایی‌شناسی نیز نمیتوان منکر تاثیر یک لبخند زیبا شد. لبخندی که میتواند باعث افزایش اعتماد به نفس و حضور پررنگ‌تر افراد در جامعه شده و روابط اجتماعی را کاملا متحول سازد. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات بیشتری در مورد حوزه ی بهداشت دهان و دندان را به شما عزیزان ارائه داده و به معرفی بهترین دندانپزشک تهران بپردازیم . همانطور که در طول مقاله به آن اشاره شد، دکتر علیرضا جلالوند و کادر مجربشان در کلینیک دنتال زعفرانیه سال‌هاست که نزد شما عزیزان اعتبار و احترام کسب کرده‌اند و آماده‌اند تا بهترین خدمات مربوط به دندانپزشکی را به مراجعه‌کنندگان خود ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره میتوانید از طریق این لینک با ما در ارتباط باشید.