انواع ایمپلنت دندان که باید بشناسید + قیمت آنها

ایمپلنت دندانشنبه 30 تیر 1403222 بازدید
انواع ایمپلنت دندان که باید بشناسید + قیمت آنها

ایمپلنت دندان نوعی از دندان مصنوعی است که جایگزین دندان از دست رفته بیماران میشود. در حال حاضر ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته می باشد. به طور کلی ایمپلنت دندان انواع متفاوتی دارد که در دسته بندی های متفاوتی قرار میگیرد. در ادامه ی این مقاله هر دسته را معرفی میکنیم و توضیحات جامعی درباره هر یک از انواع ایمپلنت دندان ارائه میدهیم.


آن چه در این مقاله میخوانید ...

  1. 1. انواع ایمپلنت دندان بر اساس قطر و اندازه
    1. 1. مینی ایمپلنت های دندان
    2. 2. ایمپلنت های دندان سنتی
    3. 3. ایمپلنت های دندان با قطر کوچک
  2. 2. انواع ایمپلنت دندان بر اساس جنس روکش و پایه
    1. 1. تیتانیوم
    2. 2. زیرکونیا
  3. سخن نهایی

1. انواع ایمپلنت دندان بر اساس قطر و اندازه

ایمپلنت دندان انواع متفاوتی دارد. میتوان ایمپلنت دندان را بر اساس طول و قطر آن ها دسته بندی کرد . به طور کلی باید بدانید که معمولا در دسته بندی های ایمپلنت دندان خیلی باریک، باریک، استاندارد یا معمولی و پهن قرار میگیرد. به طور کلی هیچ طبقه بندی مشخصی وجود ندارد که کدام ایمپلنت ها نازک و کدام پهن هستند. به طور کلی ایمپلنت ها در محدوده قطر بین 2.9 تا 5 میلی متر به بالا تقسیم میکنند.

ایمپلنت های دندان خیلی باریک قطرشان کمتر از 3 میلی متر است . ایمپلنت های دندانی با قطر بین 3 تا 3.75 میلی متر در رده ی ایمپلنت های باریک قرار میگیرند . ایمپلنت هایی با قطر بین 4 تا 4.8 میلی متر در رده بندی استاندارد طلایی قرار میگیرند و معمولی با اهداف زیبایی دندان استفاده میشوند. ایمپلنت های برگتر از 5 میلی متر معمولا ضخیم در نظر گرفته میشوند . آمار فروشنشان میدهد که ایمپلنت های دندان استاندارد بیشترین فروش را در بازار دارند.

هنگام قرار دادن ایمپلنت های دندان باریک خطر شکستگی تاج ایمپلنت همراه با اباتمنت وجود دارد. به طور توصیه میشود که برای دندان های آسیاب از ایمپلنت های دندان با قطر بیش از 4.5 میلی متر استفاده شود . معمولا برای ایمپلنت دندان های جلویی از ایمپلنت نازک یا استاندارد استفاده میشود زیرا این دندان ها در زیبایی لبخند فرد موثر می باشند و ضرافت بیشتری دارند.


انواع ایمپلنت دندان بر اساس طول و قطر
انواع ایمپلنت دندان بر اساس طول و قطر

کاهش خطرات استفاده از ایمپلنت دندان باریک

  1. 1. از مواد خوبی همچون تیتانیوم استفاده کنید. بهتر است از ایمپلنت های دندان با قطر کمتر از 3.5 میلی متر استفاده نکنید مگر آن که دندانپزشک شما صلاح بداند استفاده از آن اجباری می باشد. ممکن است دندانپزشکتان با توجه به قطری که دندان های شما دارد صلاح بداند که استفاده از ایمپلنت دندان باریک برای دندان های ثنایا (8 دندانی که در فک بالا و پایین میان دندان های نیش قرار میگیرند) شما را ضروری بداند.
  2. 2. بهتر است از ایمپلنت هایی با طراحی شش ضلعی خارجی استفاده کنید زیرا دوام و مقاومت بهتری دارند.

همچنین ایمپلنت های دندان در طول های متفاوتی در بازار موجود هستند. بهترین و ایده آل ترین طول ایمپلنت وجود ندارد. در واقع این ساختار فک شما است که مشخص میکند چه طولی برای شما مناسبتر است. ایمپلنت های بلند ممکن است باعث ایجاد بلندی در فک شوند و در نتیجه به سرعت هنگام جویدن غذا بشکنند. همچنین هر چه ایمپلنت بلندتر باشد، هزینه ی بیشتری برای شما خواهد داشت. به طور کلی ایمپلنت های دندان به 3 دسته ی کلی از نظر طول تقسیم میشوند.

1. مینی ایمپلنت های دندان

این ایمپلنت ها قطری بین 1.5 تا 2.9 میلی متری دارند . مینی ایمپلنت ها میتوانند یک انتخاب عالی برای بیماران با تراکم استخوان کم باشند. به دلیل قطر باریکی که دارند کمتر نیاز به سوراخ کردن فک می باشد و در نتیجه آسیب کمتری به استخوان ها میزنند. این مینی ایمپلنت ها بر خلاف ظاهر کوچکی که دارند میتوانند طول عمر بسیار بالایی داشته باشند. ایمپانت های معمولی معمولا از دو قطعه ساخته میشوند؛ یک اباتمنت و یک پایه پیچی. این ترکیب تو خالی ممکن است در برخی از موارد باعث شکستگی شوند. همچنین ممکن است پیچ داخلی شل شود و اباتمنت و تاج ایمپانت را غیر کارآمد کنند.

مینی ایمپلنت های دندانی این مشکل را ندارند زیرا به طور کلی از یک قطعه جامد ساخته میشوند. این بدان معنی است که قطعات متحرک آن کمتر است که به کاهش احتمال شکست ایمپلنت منجر میشود. به خاطر داشته باشید که مینی ایمپلنت ها به مهارت ها و آموزش های خاصی نیاز دارند تا به درستی نصب شوند. بسیاری از دندانپزشکان با آن ها آشنا نیستند، بنابراین این خدمت را ارائه نمیدهند.

2. ایمپلنت های دندان سنتی

به طور کلی "ایمپلنت های دندان سنتی" برای توصیف اکثر ایمپلنت هایی که امروزه در دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرند، استفاده میشود. ایمپلنت های سنتی ضخامتی بین 3.1 تا 6.5 میلی متر دارند و تقریبا همیشه سه تکه هستند. این ضخامت بالا میتواند به ماندگاری بالا ایمپلنت دندان منجر شود زیرا این امر منجر میشود که تاج ایمپلنت پشتیبان محکمتری داشته باشد و در نتیجه دوام بیشتری داشته باشد. با این حال معمولا به دلیل ضخامت بیشتر گرانتر هستند و به جراحی سنگین تری نیاز دارند. به طور کلی هر چه ضخامت ایمپلنت بیشتر باشد، جراحی سنگینتری برای قرار دادن آن در فک نیاز می باشد. این ایمپلت ها به دلیل وجود قطعات متحرک احتمال شکستگی و شل شدن بیشتری نسبت به ایمپلنت های یک تکه دارند .

3. ایمپلنت های دندان با قطر کوچک

ایمپلنت های دندانی با قطر کوچک گاها با مینی ایمپلنت ها اشتباه گرفته میشوند. آنها کمی بزرگتر از مینی ایمپلنت های دندانی هستند که قطر آنها از 2.5 تا 3 میلی متر متغیر است . آن ها از 1 الی 2 قطعه ساخته میشوند. ضخامت بیشتری که این نوع از ایمپلنت نسبت به مینی ایمپلنت ها دارد سبب میشود که استحکام بیشتری داشته باشند؛ در عین حال به دلیل کوچک بودنشان نسبت به ایمپلنت های دندانی استاندارد جراحی سبک تری دارند.


بیشتر بخوانید:  صفر تا صد ایمپلنت دندان یک روزه + قیمت

2. انواع ایمپلنت دندان بر اساس جنس روکش و پایه

1. تیتانیوم

این نوع از ایمپلنت های دندانی از دهه 60 میلادی مورد استفاده قرار گرفته اند و به دلیل دوام بالا و عملکردشان رایج ترین نوع ایمپلنت دندان هستند. ایمپلنت تیتانیومی ممکن است در موارد زیر استفاده شود:

  • پوسیدگی بالا دندان
  • عفونت
  • از دست دادن دندان ناشی از تصادف یا جراحات فیزیکی
  • جایگزینی برای دندان مصنوعی
  • بیماری پریودنتال

ایمپلنت های تیتانیومی به صورت دائم طراحی شده اند؛ با این حال ممکن است پس از چند سال نیاز باشد که تاج آنها را تعویض کنید.

تیتانیوم برای چندین سال در زمینه ایمپولنتولوژی دندان بوده است و به دلیل خواص قابل توجه و موفقیت در بازگرداندن عملکرد و زیبایی دهان مورد ستایش قرار گرفته است. تیتانیوم نقش محوری در دنیای ایمپلنت دندان ایفا میکند و به عنوان ماده ای پایه که ریشه ایمپلنت از آن ساخته میشود، شناخته میشود. در یک ایمپلنت دندانی معمولی، جزء تیتانیوم ایمپلنت ستون کوچک و پیچ مانند است که با جراحی در استخوان فک قرار میگیردو به طور موثر ریشه ی دندان از دست رفته را بازسازی میکند. خواص منحصر به فرد تیتانیوم مانند زیسا سازگاری، استحکام و مقابت آن در برابر خوردگی تضمین میکند که این نوع از ایمپلنت میتواند برای جویدن و گاز گرفتن غذا به صورت روزانه مناسب باشد.

زیست سازگاری تیتانیوم یک عامل کلیدی است که به شدت به برای ایمپلنت های دندانی مفید است. این خاصیت بدان معنی است که تیتانیوم برای بافت زنده مضر یا سمی نست و با بدن انسان سازگار است. هنگامی که در ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم استفاده میشود، به وطور یکپارچه با استخوان فک ادغام میشود. این ادغام برای پایداری و طول عمر ایمپلنت بسیار مهم است. از آن جا که بدن تیتانیوم را به عنوان جسم خارجی نمیشناسد، خطر رد شدن آن توسط فک و دهان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این سازگاری همچنین خطر واکنش های التهابی را به حداقل میرساند و تضمین میکند که ناحیه ایمپلنت سالم باقی می ماند که این در روند درمان موثر است.

میزان موفقیت بالای تیتانیوم در ایمپلنت های دندانی گواهی بر اثر بخشی و قابلیت اطمینان آن به عنوان ماده ای در ترمیم دندان است. مطالعات و تجربیات بالینی متعدد نشان داده اند که ایمپلنت های دندانی تیتانیوم دارای موفقیت بالای 90% هستند، اغلب نزدیک به 95% در یک دوره ده ساله.


ایمپلنت دندان تیتانیومی
انواع ایمپلنت دندان: تیتانیوم

مزایا ایمپلنت دندان تیتانیوم

  1. 1. ایمپلنت های تیتانیومی بسیار بادوام هستند آلیاژ تیتانیوم استحکام کششی مشابهی با فولاد دارد (مقاومت بسیار بالایی در برابر شکستن دارد) و بالاترین نسبت مقاومت به وزن را در بین تمامی فلزات دارد. شکستگی در ایمپلنت های دندانی تیتانیومی بسیار نادر است زیرا در برابر نیروهای خارجی بسیار مقاوم هستند. جای تعجب نیست که از تیتانیوم در ساخت شاتل های فضایی و ماشین های مسابقه فرمول 1 استفاده میشود!

  2. 2. سبک است ایمپلنت های دندان باید هم استحکام بالایی داشته باشند و هم این که سبک باشند. ایمپلنت های دندانی قرار است سالیان سال درون دهان قرار بگیرند و وجود یک جسم فلزی سنگین درون دهان اذیت کننده می بشد. خوشبختانه آلیاژ تیتانیوم از نظر استحکام مشابه فولاد است اما حدودا 45% سبکتر از فولاد است. بنابراین تیتانیوم برای استفاده در ایمپلنت های دندانی ایده آل می باشد.

  3. 3. طول عمر بالایی دارند ماندگاری بالای ایمپلنت های تیتانیومی کاملا اثبات شده است. اولین ایمپلنت دندانی تیتانیومی سال 1965 ساخته و استفاده شد و عمری حدودا 40 ساله داشتند! آن ها طول عمرشان را بارها و بارها و به طُرُق مختلف به بیماران و دندانپزشکان اثبات کرده اند.

  4. 4. زیست سازگاری بالایی دارد ایده قرار گرفتن فلز در دهان ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد. با این حال تیتانیوم زیست سازگار است، بدان معنی که ضد حساسیت است و توسط بدن شما به خوبی پذیرفته میشود. واکنش های آلرژیک به تیتانیوم بسیار نادر است و به طور کلی برای بدن انسان غیر سمی در نظر گرفته میشود.

  5. 5. امکان ادغام استخوانی را فراهم میکند ادغام استخوانی فرآیندی است که در آن ایمپلنت دندانی با فک با یکدیگر ادغام میشوند. معمولا ماه ها طول میکشد تا این اتفاق رخ دهد و بخش مهمی از فرآیند ایمپلنت دندان است. تنها چند ماده شناخته شده برای ایجاد انسجام استخوانی وجود دارد و تیتانیوم یکی از آنها است. تیتانیوم به ایمپلنت اجازه میدهد که محکم در استخوانتان ادغام شود و آن را قوی و پایدار میکند. به همین دلیل است که تیتانیوم برای جایگزینی مفاصل زانو و لگن و مهره ها استفاده میشود.

  6. 6. ضد خوردگی است ویژگی های مقاوم در برابر خوردگی تیتانیوم برای ایمپلنت های دندانی بسیار ضروری است. تیتانیوم به عنوان یک اکسیژن گیرنده در نظر گرفته میشود، به این معنما که لایه های اکسید محافظی را روی سطح خود تشکیل میدهد. این امر به محافظت از ایمپلنت در برابر طیف گسترده ای از مواد تهاجمی که میتواند به آنها آسیب برساند، کمک میکند.

  7. 7. غیر مغناطیسی است تیتانیوم خالص و آلیاژهای آن غیرمغناطیسی هستند، به این معنی که مستعد تداخل خارجی نیستند. آنها فلزیاب را فعال نمیکنند؛ در نتیجه میتوانید با وجود ایمپلنت دندان MRI انجام دهید و مشکلی به وجود نمی آید.

  8. 8. انعطاف پذیر و الاستیک هستند انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی تیتانیوم شبیه استخوان انسان است، به این معنی که ایمپلنت تیتانیومی میتواند خود را با محیط اطراف به سرعت وقف بدهد؛ در نتیجه خطر رد شدن ایمپلنت توسط استخوان فک را به حداقل میرساند.

  9. 9. جایگزین های آن هنوز از نظر علمی دقیق بررسی نشده اند زیرکونیا یک جایگزین قوی برای تیتانیوم در زمینه دندانپزشکی است که به خوبی با استخوان ترکیب میشود و از نظر زیبایی ظاهر دلپذیر دارد. با این حال ایمپلنت های زیرکونیا هنوز در دست تحقیق هستند. به سختی میتوان گفت که آیا آنها در آزمون زمان سربلند پیروز میشوند یا خیر زیرا همچنان تحقیقات درباره ی آن ها محدود است. همچنین معمولا ایمپلنت های زیرکونیا قیمت بیشتری نسبت به ایمپلنت های تیتانیومی دارند و برای بسیاری از مردم از نظر مالی مقدور به صرفه نیستند.

معایب ایمپلنت دندان تیتانیوم

  1. 1. زیبایی کمی دارد اگر چه ایمپلنت های تیتانیومی عالی هتسند، به اندازه ی ایمپلنت های سرامیکی طبیعی نیستند. از آن جایی که تیتانیوم رنگ تیره ای دارد، ممک ن است برای بیمارانی که خطوط لثه دارند قابل مشاهده باشد.

  2. 2. برای همه مناسب نیست علی رغم تمام مزایایی که ایمپلنت های دندانی تیتانیومی دارند، ممکن است برای همه گزینه مناسبی نباشد. بیمار باید تراکم استخوان و لثه های سالم برای حمایت از تیتانیوم داشته باشد.

  3. 3. حساسیت واکنش های آلرژیک شایعترین عوارض جانبی ایمپلنت های دندانی ایمپلنت های تیتانیومی است. اگر چه نادر است، برخی از افراد حساس به فلزات ممکن است واکنش هایی به تیتانیوم داشته باشند که باعث ناراحتی آنها شود و پس از مدتی منجر به شکست ایمپلنت دندان آنها شود.

قیمت ایمپلنت دندان تیتانیوم

همانطور که پیشتر گفته شد، ایمپلنت دندان قیمت ثابتی ندارد و کاملا بستگی به برند، جنس و غیره مواد مصرفی توسط پزشک دارد. اما میتوان گفت که حدودا قیمت ایمپلنت های تیتانیومی از 13 میلیون تومان شروع میشود به بالا . هر چه موارد مصرفی با کیفیت تر باشد، احتمال دارد هزینه های نهایی شما بیشتر شود.


بیشتر بخوانید:  ایمپلنت دندان چیست؟ هر آن چه که باید درباره ایمپلنت دندان بدانید!

2. زیرکونیا

زیرکونیا که به نام دی اکسید زیرکونیوم نیز شناخته میشود، ماده ای شیمیایی است که از زیرکون به دست می آید و از عناصر زیرکونیوم و اکسیژن تشکیل شده است. در حالی که زیرکونیوم یک فلز است، به دلیل اکسیداسیون زیرکونیا یک ماده سرامیکی است. زیرکونیا یک ماده ایده آل برای ایمپلنت های دندانی است زیرا بیومتریال می باشد. این بدین معنا است که هرگز واکنش های شیمیایی ایجاد نمیکند، به سایر نقاط بدن منتقل نمیشود و خورده نمیشود.

روکش های جامد استاندارد طلایی در نظر گرفته میشوند و ترکیب عالی از زیبایی شناسی (تاج دندان در تمام طول آن رنگ سفید دارد) و استحکام بالا هستند که هم برای بیمار و هم برای دندانپزشک عالی هستند. روکش های جامد زیرکونیا بهتر است در قسمت عقبی دهان (پرمولر و مولر) استفاده شوند. مواد زیرکونیا سفید هستند و در چندین رنگ وجود دارند، اما فاقد شفافیت طبیعی دندان های انسان هستند. بنابراین هنگامی که زیرکونیا برای دندان های جلویی (ثنایا و نیش) استفاده میشود، مواد با یک نسخه شفاف تر از زیرکونیا مجددا روکش میشوند تا ظاهر طبیعی تری برای دندان ها ایجاد کنند.

زیرکونیای نیمه شفاف در حالی که دوام کمتری نسبت به زیرکونیای جامد دارند، با چارچوبی از زیرکونیای جامد پشتیبانی می شود. روکش نیمه شفاف + زیرکونیای جامد تاج بسیار زیبایی را ایجاد میکند، زیرا نور بیشتری از آن ها عبور میکند که باعث میشود بیشتر مشابه دندان های طبیعی به نظر برسند. به همین دلیل است که آنها برای دندان های قدامی (جلو) ایده آل هستند. زیرکونیا مانند سایر فلزات با مواد شیمیایی واکنش نشان نمیدهد که خطر واکنش های آلرژیک را کاهش میدهد.


ایمپلنت دندان زیرکونیایی
انواع ایمپلنت دندان: ایمپلنت زیرکونیایی

مزایا ایمپلنت دندان زیرکونیا

بیشتر فواید ایمپلنت زیرکونیا خواص مواد آن میباشد. فلز دارای برخی از خواص بالقه مضر است که سرامیک ندارد.

  1. 1. ضد حساسیت هستند اگر به تیتانیوم حساسیت داشته باشید، فقط خارش یا التهاب را تجربه نمیکنید. ممکن است ایمپلنت دندانتان را از دست بدهید. خوشبختانه زیرکونیا یک ماده طبیعی ضد حساسیت است؛ به این معنا که بعد از جراحی دچار عوارض جانبی نخواهید شد.

  2. 2. زیرکونیا در برابر خوردگی مقاوم است زیرکونیا در برابر خوردگی مقاوم است، بدین معنا است که به سایر قسمت های بدنتان منتقل نمیشود. از سوی دیگر ثابت شده است که تیتانیوم در محیط مرطوب خورده میشود. دهان یک محیط بسیار مرطوب است. برخی از مواد غذایی یا حتی برخی از خمیر دندان ها ممکن است باعث شوند تیتانیوم سریعتر خورد شود.

  3. 3. ایمپلنت های دندانی زیرکونیومی بسیار قوی هستند زیرکونیا در برابر فشار بسیار بادوام و انعطاف پذیر است. به همین دلیل است که یک ماده عالی برای ایمپلنت دندان است. هنگام غذا خوردن دندان ها باید در برابر نیروی فک مقاومت کنند و آن ها این مقاومت را دارند.

  4. 4. ادغام سریع و راحت با استخوان پیوند ایمپلنت دندان با استخوان میتواند موفقیت یا شکست ایمپلنت دندان را مشخص کند. اگر استخوان فک ایمپلنت را پس بزند، ممکن است عوارضی ایجاد شود. خوشبختانه زیرکونیا سابقه ی خوبی در ادغام دارد.

  5. 5. زیرکونیوم به تشکیل پلاک کمک میکند سرامیک روکش بسیار صافی دارد و پلاک بدون شکاف به سختی می ماند. به علاوه، زیرکونیا ساختاری غیر قطبی دارد. این بدان معنا است که باکتری ها کمتر به آن می چسبند. ایمپلنت زیرکونیوم منجر به بهداشت دهان و دندان تمیزتر و سالمتر میشود.

  6. 6. با ایمپلنت دندانی زیرکونیوم از طعم فلزی اجتناب کنید کاشت دندان با ایمپلنت تیتانیوم میتواند منجر شود که شما هنگام غذا خوردن احساس کنید دهانتان مزه ی فلز دارد. مزیت زیرکونیا این است که طعمی ندارد.

  7. 7. زمان بهبودی سریعتر زیرکونیا یک فلز نیست، بنابراین گرما را جذب نمیکند. عدم جذب گرما برای لثه ها در زمان بهبودی بسیار مفید است.

  8. 8. زیبایی ایمپلنت های تیتانیوم اغلب باعث تغییر رنگ لثه میشوند. نقره موجود در این فلز لثه را آلوده میکند و این به وضوح قابل مشاهده است، به خصوص اگر ایمپلنت در ناحیه لبخند شما باشد. با مواد سفید و غیر خورنده زیرکونیا، زیبایی دندان بیشتر نمایان میشود.

معایب ایمپلنت دندان زیرکونیا

اگر چه ایمپلنت دندان به طرز عجیبی کامل به نظر میرسد، اما بدون عیب نیست. بهتر است از معایب زیرکونیا نیز مطلع باشید که بهترین تصمیم را برای جنس ایمپلنت دندانتان بگیرید.

  1. 1. کاهش استحکام و چگالی به مرور زمان با افزایش سن احتمالا چگالی و استحکام زیرکونیا کاهش یابد.

  2. 2. مطالعات محدود مطالعات ایمپلنت های دندانی زیرکونیا تا این زمان تنها میزان بقای دو یا سه ساله را ارزیابی کرده است، در حالی که ایمپلنت های دندانی تیتانیوم به طور گسترده برای دهه ها مورد مطالعه قرار گرفته اند.

  3. 3. دندانپزشکان کمی مواد زیرکونیا را ارائه میدهند در دندانپزشکی استفاده از زیرکونیا به اندازه تیتانیوم محبوب نیست. بنابراین نیاز به تحقیقات جامعی دارید که کدام دندانپزشک ها در شهر یا استان شما ایمپلنت دندانی زیرکونیا ارائه میدهند. ایمپلنت های دندانی در سال 2019 وارد بازار دندانپزشکی ایالات متحده شدند. بنابراین آنها هنوز برای دندانپزشکان در ایالات متحده نسبتا جدید هستند.

قیمت ایمپلنت دندان زیرکونیا

قیمت روکش دندان از جنس زیرکونیا بستگی به برند و ابعاد آن دارد. به طور کلی میتوان گفت که قیمت روکش آن (بدون پایه و اباتمنت) در صورتی که درجه 1 باشد از 4 و نیم میلیون تومان و در صورتی که درجه 2 باشد از 4 میلیون تومان به ازای هر واحد شروع میشود . توجه داشته باشید که این مبلغ تنها برای روکش (تاج دندان) دربافت میشود و هزینه ی مربوط به اباتمن و پایه جداگانه دریافت میشود. مبالغ ذکر شده حداقل قیمت هستند و ممکن است هزینه ی روشکتان به ازای هر دندان بیشتر شود.


سخن نهایی توجه داشته باشید که ایمپلنت دنیای بسیار گسترده ای دارد و انواع مختلفی از ایمپلنت دندان وجود دارد که کیفیت و قیمت متفاوتی دارند. برای برخی ممکن است چالش برانگیز باشد که در دنیای گسترده انواع ایمپلنت دندان بتوانند بهترین ایمپلنت دندان را با توجه به شرایطشان انتخاب کنند. در این مقاله تلاش شد انواع ایمپلنت دندان به شما معرفی شود که بتوانید با دید بهتری تصمیم بگیرید. در صورتی که نیازمند دریافت خدمات در زمینه دندانپزشکی از بهترین مرکز ایمپلنت تهران می باشید، از طریق این لینک اطلاعات تماستان را وارد کنید و منتظر تماس کارشناسان دنتال زعفرانیه باشید.