بهترین مرکز کامپوزیت دندان + ویژگی ها و خدمات

کامپوزیت دندانشنبه 13 مرداد 1403113 بازدید
بهترین مرکز کامپوزیت دندان + ویژگی ها و خدمات

آیا شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که از میزان زیبایی لبخند خود راضی نیستید و فکر میکنید که این موضوع باعث کاهش اعتماد‌به‌نفس شده است؟ آیا دندان‌های شما دچار تغییر رنگ، شکستگی و یا کج شدگی شدند و میخواهید ظاهر سفید و درخشان آن‌ها را بازیابید؟ یکی از بهترین روش‌های درمانی برای اصلاح طرح لبخند، استفاده از کامپوزیت دندان میباشد و ما در این مقاله میخواهیم شما را با بهترین مرکز کامپوزیت دندان آشنا کنیم پس تا آخر همراه ما باشید.


آن چه در این مقاله میخوانید ...

  1. مزایای کامپوزیت دندان
  2. ویژگی‌های بهترین مرکز کامپوزیت
  3. انواع کامپوزیت دندان در کلینیک دنتال زعفرانیه
  4. علت شکستن کامپوزیت دندان
  5. سخن نهایی

بهترین مرکز کامپوزیت دندان کدام است
کامپوزیت دندان رنگی مشابه دندان های طبیعی شما دارد که منجر به زیبایی بیشتر دندان هایتان میشود

مزایای کامپوزیت دندان

  • کمترین میزان آماده سازی: استفاده از کامپوزیت دندان یک روش غیر تهاجمی بوده و در آن ساختار طبیعی دندان‌ها تغییری نخواهد کرد.
  • نصب سریع و آسان: کامپوزیت دندان معمولا سریعتر و آسان‌تر از دیگر روش‌ها میباشد. در بسیاری از موارد می‌توان آن‌ها را با یک بار مراجعه به دندانپزشک تکمیل کرد، زیرا مواد کامپوزیت مستقیماً بر روی دندان‌ها اعمال می‌شود.
  • قابلیت شخصی سازی: هر شخصی میتواند با توجه به معیار و سلیقه‌ی خودش، نسبت به شخصی سازی کامپوزیت اقدام کند و رنگ و اندازه و جنس‌ متریال مد نظر خودش را بخواهد.
  • امکان ترمیم: اگر به هر دلیلی کامپوزیت دچار شکستگی و آسیب شود، اغلب میتوان به راحتی آن را ترمیم کرد.
  • قیمت مناسب: کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان و دیگر روش‌ها، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد در عین اینکه از کیفیت بالایی هم بهره‌مند هستند.
  • تعویض آسان: از آنجایی که کامپوزیت دندان تغییری در ساختار طبیعی دندان ایجاد نمیکنند، برداشتن و جایگزینی‌کردن آن‌ها در صورت لزوم آسان‌تر است و اگر امکان ترمیم نبود میتوانید به‌راحتی آن‌ها را تعویض نمایید.

بیشتر بخوانید:  هر آنچه که باید درباره کامپوزیت دندان بدانید!

ویژگی‌های بهترین مرکز کامپوزیت

قطعا همه‌ی ما برای سلامتی و سرمایه‌ی خود ارزش بالایی قائل هستیم و میخواهیم و اگر قصد انجام کامپوزیت داشته باشیم، میخواهیم که با بهترین کیفیت و بیشترین رضایت ممکن انجام گیرد. به همین دلیل پیداکردن بهترین مرکز کامپوزیت یک دغدغه‌ی همیشگی برای افراد میباشد. ما در کلینیک دنتال زعفرانیه ادعا میکنیم که بهترین مرکز کامپوزیت هستیم و در ادامه با مهم‌ترین ویژگی‌های این مرکز آشنا خواهیم شد:

  1. 1- بهره‌بردن از متخصصان کامپوزیت

    بدون شک مهمترین ویژگی یک مرکز کامپوزیت، استفاده از دندانپزشکان متخصصیست که سال‌ها در بحث کامپوزیت تجربه و سابقه داشته و کارنامه‌ی درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند. برای نشان دادن اهمیت این ویژگی میتوان اینطور بیان کرد که شما اگر بهترین تجهیزات و امکانات مربوط به درمان کامپوزیت را در اختیار یک دندانپزشک کم‌تجربه و نابلد قرار دهید، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بیماران خود وارد کند و نتیجه‌ی نامطلوبی را به‌ همراه داشته باشد اما داشتن یک دندانپزشک متخصص و باتجربه، موجب اطمینان خاطر و اعتماد شما خواهد شد.

  2. 2- خوش‌برخورد و دلسوز

    ویژگی دیگری که باعث ارتباط بهتر و اعتمادسازی بین کلینیک دنتال زعفرانیه و بیماران میشود، رفتار دلسوزانه و مناسب اعضای کلینیک است. بسیاری از بیماران از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی گریزان هستند و حتی عده‌ای از درمان‌های مربوط به حوزه دهان و دندان وحشت دارند. این ترس به علت تنفر افراد از انجام عمل در داخل دهان‌شان است. اما اگر دندانپزشک رفتاری اطمینان‌بخش و مثبت داشته باشد، می‌تواند باعث شود که ترس بیمار بریزد و در مطب او احساس امنیت و راحتی بیشتری کند.

  3. 3- وقت شناسی

    احتمالاً برای شما هم پیش آمده که مدت زمان زیادی را در مطب نشسته باشید و وقت و هزینه‌ی خود را هدر داده باشید. تا حدالامکان باید از چنین پزشک‌هایی دوری کرد چرا که برای اصلی‌ترین حقوق انسانی، احترامی قائل نیستند پس چگونه میتوان به کیفیت خدمات و هزینه‌ی آنها اعتماد کرد؟! ویژگی مهم بهترین مرکز کامپوزیت اینست که باید طبق زمانبندی‌های مشخص، زمان حضور مراجعه‌کنندگان در مطبش را مشخص کند، هرچند که استثنائاتی هم میتوان قائل شد و ممکن است ناخواسته ناهماهنگی به وجود آید اما به طور کلی در دنیای شلوغ امروز میبایست برای وقت افراد، ارزش قائل شد که این موضوع جزو اصول مهم و همیشگی دنتال زعفرانیه میباشد.

  4. 4- استفاده از امکانات و تکنولوژی‌های به روز

    پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد تحولات بزرگی در دنیای دندانپزشکی شده و روش درمان و امکانات امروزی به هیچ وجه قابل مقایسه با 10 سال پیش نیست. با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها میتوان به بالاترین کیفیت و بیشترین رضایت ممکن دست پیدا کرد چرا که دقت دندانپزشک را بسیار بالا میبرد و خطای انسانی را حداقل میزان ممکن کاهش میدهد. ما در کلینیک دنتال زعفرانیه از بهترین برند‌ها و متریال کامپوزیت استفاده کرده و با امکانات پیشرفته‌ی دیجیتالی که در اختیار داریم، بهترین نتیجه‌ی ممکن را برای شما عزیزان به ارمغان خواهیم آورد.

  5. 5- هزینه خدمات معقول و منصفانه

    یکی از مهمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های افراد مربوط به هزینه‌های کامپوزیت میباشد چرا که نسبت به عده‌ای دیگر از درمان‌ها گرانتر میباشد. یک دندانپزشک منصف و دلسوز وضعیت فعلی اقتصاد را در نظر خواهد گرفت و حداقل دستمزد ممکن را با توجه به امکانات و کیفیت خدمات خود طلب خواهد کرد. این کار نه تنها از نظر معنوی و اخلاقی درست میباشد بلکه باعث افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان شده و یک وضعیت برد – برد برای طرفین ایجاد خواهد شد.


ویژگی بهترین مرکز کامپوزیت دندان
بهترین مرکز کامپوزیت دندان ایران، دنتال زعفرانیه، تحت نظارت دکتر علیرضا جلالوند می باشد.

انواع کامپوزیت دندان در کلینیک دنتال زعفرانیه

خدمات ما در بخش کامپوزیت دندان به 2 بخش اقتصادی و VIP تقسیم میشوند که در ادامه با هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

1-کامپوزیت دندان اقتصادی:

کامپوزیت‌های اقتصادی کلینیک دنتا زعفرانیه شامل 2 لایه میباشند و از 3 برند معروف و شناخته‌شده‌ی IPS، SAREMCO و Tokuyama میباشند.

  1. کامپوزیت دندان آی پی اس ( IPS )

    کامپوزیت IPS یکی از بهترین انواع کامپوزیت دندان میباشد که کیفیت متریال بسیار بالایی دارد و برای ترمیم مستقیم و غیر مستقیم استفاده میشود. ظاهر کامپوزیت آی پی اس بسیار طبیعی و زیبا بوده که باعث میشود بسیار مشابه دندان‍‌های طبیعی به نظر برسد. کامپوزیت دندان آی پی اس اقتصادی در کلینیک دنتال زعفرانیه 2 لایه می‌باشد که شامل یک لایه بیس میباشد که این لایه تیرگی و رنگ زیرین را فراهم میکند و سپس یک لایه‌ی شفاف روی دندان‌ها قرار میگیرد که برای عبور نور عالی است و فرمی طبیعی به کامپوزیت دندان میدهد.

  2. کامپوزیت دندان سارمکو ( SAREMCO )

    شرکت SAREMCO یک شرکت دندانپزشکی سوئیسی است که علت معروفیت آن، تولید مواد دندانی با کیفیت بالا میباشد. کامپوزیت دندان سارمکو در انواع و کیفیت‌های متفاوتی موجود است از جمله:

    • SAREMCO Fill که یک کامپوزیت دندان نانوهیبرید نورگیر است که مناسب برای ترمیم دندان‌های قدامی و خلفی است.
    • SAREMCO S-PRG یک کامپوزیت منحصر به فرد با فناوری شیشه اینومر پیش واکنش شده سطحی با استحکام مکانیکی فوق العاده بالا است.
    • SAREMCO Flow یک کامپوزیت دندان روان برای کاربرد آسان در ترمیم های کم تهاجمی است که سازگاری بالایی با حفره های دندانی دارد.
  3. کامپوزیت دندان توکویاما ( Tukoyama )

    شرکت توکویاما یک شرکت تولید‌کننده‌ی شناخته‌شده از کشور ژاپن میباشد که به دلیل مواد پزشکی نوآورانه و باکیفیت شناخته میشود. مواد کامپوزیت دندان آنها به گونه‌ای طراحی شده است که زیبایی، ماندگاری و راحتی استفاده را برای ترمیم‌های مختلف دندان ارائه میدهد. کامپوزیت توکویاما بسیار زیبا و طبیعی بوده و سایه‌های دندان طبیعی را دارد و قابلیت جلاپذیری بالایی دارد. آنها همچنین استحکام بالایی دارند و در ساخت آنها از فناوری نانو استفاده شده است که طول عمر بالای آنها را تضمین میکند. از محصولات محبوب این شرکت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    • Estelite Sigma Quick که یک کامپوزیت جهانی است که به دلیل جلاپذیری بالا، زیبایی طبیعی و سهولت کار معروف است.
    • Estelite Omega که یک کامپوزیت دندان درجه 1 طراحی شده برای ترمیم های زیبایی به ویژه در ناحیه قدامی است.
    • Estelite Bulk Fill Flow یک کامپوزیت فله پر کننده روان است که برای ترمیم دندان‌های خلفی کارآمد است و برای صرفه جویی در زمان طراحی شده است.

2- کامپوزیت دندان VIP

ما در کلینیک دنتال زعفرانیه بهترین خدمات مربوط به کامپوزیت دندان را تحت عنوان کامپوزیت VIP ارائه میدهیم که در آن از کامپوزیت آی پی اس 4 لایه‌ای استفاده میکنیم که طبیعتاً دوام و کیفیت بالایی نسبت به کامپوزیت اقتصادی 2 لایه‌ای دارد. در ساخت کامپوزیت VIP، وقت بیشتری صرف میشود و تکنیک ساخت پیچیده‌تری دارد که باعث میشود کامپوزیت با‌دوام و باکیفیتی تولید شود. به کار بردن 4 لایه در کامپوزیت دندان باعث میشود که شفافیت و عمق دندان‌ها افزایش یابد و در نتیجه ظاهری بسیار طبیعی داشته باشند. 4 لایه‌ی کامپوزیت VIP عبارتند از:

  • لایه عاج عمیق

    این لایه رنگ پایه و مات بودن لازم را برای دندان ایجاد میکند و مشابه عاج دندان عمل میکند. این لایه پس از نصب با نور کیور خشک میشود. این لایه با کامپوزیت مات روکش میشود.

  • لایه عاج

    این لایه کدورت دندان را بیشتر میکند و دقیقا مشابه عاج دندان می باشد. برای این مرحله از یک کامپوزیت با کدورت متوسط استفاده میشود. لایه عاج روی لایه عاج عمیق خشک شده قرار میگیرد. هدف از این لایه این است که فرم طبیعی به دندان ها داده شود. در نهایت با نور کیور این لایه خشک میشود.

  • لایه مینا یا Enamel

    این لایه مشابه مینای طبیعی دندان است و شفافیت سطحی ایجاد میکند. در این مرحله از یک کامپوزیت نیمه شفاف استفاده میشود. انامل ( Enamel ) روی لایه عاج خشک شده قرار میگیرد. در این مرحله باید حتما خطوط دندان‌های طبیعی شکل داده شود. این لایه نیز در نهایت با نور Cure خشک میشود.

  • لایه شفاف

    هدف از این لایه افزایش عمق و دادن ظاهری کاملا طبیعی به دندان‌ها است. در این لایه از یک کامپوزیت که جلوه ویژه بسیار شفاف دارد، استفاده میشود. کامپوزیت شفاف روی انامل خشک شده قرار میگیرد. پیش از خشک شدن باید مطمئن شد که لبه انسیزال، فرم کاملا طبیعی به خود گرفته است و مشابه دندان‌های طبیعی است و سپس با نور Cure این لایه خشک میشود.

برای انجام کامپوزیت VIP ابتدا دندانپزشکان ما دندان را تمیز و ایزوله میکنند. در صورت وجود هر گونه پوسیدگی، دندان‌ها را پاکسازی کرده و آنها را آماده قرارگیری روکش میکنند. برای اطمینان از چسبندگی بهینه مواد کامپوزیت دندان، یک ماده باندینگ (نوعی چسب دندان) روی دندانها قرار میگیرد. سپس 4 لایه به ترتیب روی دندان‌ها نصب میشوند و در نهایت ترمیم نهایی روی دندان‌ها صورت میگیرد و تراش‌های لازم روی دندان انجام میشود تا دندان فرم کاملا طبیعی به خودش بگیرد.


بیشتر بخوانید:  کامپوزیت آی پی اس چیست؟ قیمت و مزایای کامپوزیت آی پی اس

علت شکستن کامپوزیت دندان

هرچند که ما در کلینیک دنتال زعفرانیه از بهترین و باکیفیت‌ترین برند‌های کامپوزیت دندان استفاده میکنیم که استقامت و ماندگاری بالایی را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت اما ممکن است به دلایل مختلف کامپوزیت دچار شکستگی شود که این یک امر طبیعی در این زمینه میباشد. در ادامه به معرفی و بررسی دلایل شکستن دندان میپردازیم:

  • فشار بیش از حد: گاز گرفتن اجسام سخت مانند یخ، خودکار یا غذاهای خیلی سفت مانند آجیل میتواند فشار زیادی بر روکش‌های کامپوزیت وارد کند و منجر به ترک یا شکستگی شود.
  • دندان قروچه: یکی از عادات غلطی که بعضی از افراد به آن دچار هستند، دندان قروچیدن یا همان فشار دادن دندان‌ها بر روی یکدیگر میباشد که معمولاً در طول خواب رخ میدهد. این فشار ناشی از قروچیدن دندان میتواند عامل شکستن کامپوزیت باشد.
  • ضربه خوردن: حوادث اتفاقاتی یا جراحات مانند مشت خوردن به صورت میتواند باعث شکستگی کامپوزیت شود.
  • نصب غیرصحیح: اگر مواد کامپوزیت به درستی بر روی دندان قرار نگیرد و یا به اندازه کافی به سطح دندان چسبیده نباشد، باعث میشود که روکش ها بیشتر مستعد شکستن یا بلند شدن باشند.

از کامپوزیت دندان برای زیبایی بیشتر دندانها استفاده میشود. میتوان از آن به عنوان روکش دندان یا پر کننده دندان استفاده کرد.

سخن نهایی در این مقاله قصد داشتیم شما را با کامپوزیت دندان و خدمات مربوط به آن در کلینیک دنتال زعفرانیه بیشتر آشنا کنیم. ما مدعی هستیم که بهترین مرکز کامپوزیت دندان هستیم و بالاترین کیفیت با مناسب‌ترین قیمت ممکن را برای شما مراجعه کنندگان عزیز فراهم خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق این لینک با ما در ارتباط باشید.